Köpvillkor
Information om www.juläventyr.se
Juläventyr.se ägs av: NOMEDIA v/Nicolaj Olsen, enskild firma
Företagets adress:
Hvidovrevej 388
2650 Hvidovre
Danmark
Telefon: 031 311 3350
E-post: [email protected]
CVR-nr: 32480799
Etableringsår: 2009
Om du behöver hjälp, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Betalning
Du kan betala med följande betalningsmedel:
Klarna
VISA
MasterCard
VI SÅG
VISA elektron
American Express
ViaBill
Alla priser är i svenska kronor.
Vi tar inga kortavgifter.
Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas.
Leverans
Leveranstiden är 4-6 arbetsdagar.
Runt jul kan det gå några dagar till, men vi garanterar att alla paket kommer i god tid innan julafton.
Vid restorder eller andra förhållanden där leveransen kan förväntas bli försenad, kommer du att kontaktas av Julaventyr.se.
Alla beställningar är föremål för fraktkostnader. Vi skickar i första hand paket med Bring, GLS och PostNord, men andra transportörer kan användas. Leverans i tid kräver dock att transportören följer dag-till-dag leverans. Om det uppstår förseningar med dessa kommer detta i motsvarande grad att försena leveranse.
Om du inte är hemma för att ta emot paketet ska det hämtas på posten eller i på en servicepoint enligt gällande instruktioner. Paketet ska hämtas ut inom 5 dagar, sker inte detta returneras paketet till www.julaventyr.se. Om varan inte hämtas ut anses det som ånger, och varan måste därför beställas på nytt.
Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottagit din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.
Gäller det ett avtal om regelbunden leverans av varor under en viss period, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den första varan.
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till eller använda standardformuläret (länk här).
Du kan inte ångra köpet genom att ej hämta ditt paket utan att meddela oss.
Ångra del av köpet: Har du köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts tillsammans.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.
Varans skick när du returnerar den: Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet, dess egenskaper och hur den fungerar, kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.
Återbetalning av köpesumman: Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Återbetalningar sker senast 14 dagar efter att vi tagit beslut om hur stor del av köpesumman som skall återbetalas.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet om vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Returvaror skickas till:
Paketcenter Nord
Østre fælledvej 11
9400 Nørresundby
Klagomål
Enligt köplagens felregler ges du reklamationsrätt i 24 månader på alla varor när du handlar hos oss som konsument. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan klaga på fel och defekter i produkten som har uppstått 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa defekter inte har uppkommit till följd av din felaktiga användning av produkten eller annat skadevållande beteende som lett till felet/felet. Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Du ska göra en reklamation inom skälig tid efter att du har konstaterat bristen/felet. Om du gör ett klagomål inom 2 månader anses klagomålet alltid komma i rätt tid.Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas in igen.
Villkoren har uppdaterats senast d. 05. september 2022